تبلیغات
سفره عقد آرزوها - راه رهایی از اعتیاد به شیرینی جات
 
درباره وبلاگ


مرکز تخصصی شیک ترین و مدرن ترین سفره های عقد-میز نامزدی-میز حنابندان همراه با حریر آرائی-میوه آرائی و شمع آرائی....

مدیر وبلاگ : فرهاد آتوت
مطالب اخیر
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
سفره عقد آرزوها
مجری تخصصی سفره عقد-میزنامزدی وحنابندان--09128087807-- -09394431214--------44312144-021





اینکه چند ایرانی از اعتیاد به شیرینی جات رنج می‌برند، دقیقاً مشخص نیست. اما آمار اعتیاد به شیرینی جات ، در جهان بیشتر از چیزی است که فکر می‌کنیم. به باور متخصصان، سالم خوری یا پیروی از رژیم های خاص غذایی، نمی تواند از درد کسانی که اعتیاد به شیرینی جات دارند کم کند و منع کردنشان از مصرف این ماده هم می‌تواند خستگی، سرگیجه و افت قندخون را به همراه داشته باشد.

بنابراین کارشناسان، سم‌زدایی از بدن را به عنوان راه حلی برای نجات جان این معتادان معرفی می‌کنند و معتقدند که این روش، وضعیت سلامت آنها را بهبود می‌دهد و حتی پوستشان را هم شادابتر می‌کند. در ادامه با این مقاله از مجله عروسی همراه باشید.

مصرف بیش از اندازه شیرینی جات ، تنها چاقی و دیابت را به همراه نمی‌آورد بلکه متخصصان می‌گویند، معتادان به این ماده، بیشتر گرفتار بیماری‌های قلبی و حتی بیشتر آنها دچار مشکلات پوستی نیز می‌شوند. زنانی که بیش از اندازه شیرینی جات می‌خورند، اغلب از مشکلات مربوط به تخمدان رنج می‌برند و علاوه بر رشد کیست در تخمدان‌ها و سینه‌ها، عوارضی مانند عفونت واژینال را هم تجربه می‌کنند.


بقیه در ادامه مطلب..................


اما خبر خوب اینجاست که متخصصان می‌گویند حتی اگر یک معتاد واقعی به شکر و قند نباشید، با محدود کردن مصرف این ماده در روز، می‌توانید وزن قابل توجهی را کم کنید و احساس بهتری به بدنتان پیدا کنید. این رژیم روزه داری که به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای تک‌تک خوانندگان این مطلب، فارغ از میزان اعتیادشان به این ماده، مفید خواهد بود و حتی کودکان هم از رعایت آن سود خواهند برد.

وقتی معتاد به شیرینی جات شده باشید، صحبت کردن از رعایت اعتدال در رژیم غذایی منطقی به نظر نخواهد رسید. متخصصان تغذیه‌ می‌گویند همه معتادان به موادغذایی مختلف با کم کردن مصرف و رعایت اعتدال به وضعیت دلخواه نرسیده‌ و تاکنون موفقیت چندانی نداشته‌اند. پس حالا که می‌خواهید روزه قند و شکر بگیرید، باید از چند قانون تبعیت کنید:

در سه روز اول، مجاز به اضافه کردن هیچگونه ماده قندی به رژیمتان نیستید. در این سه روز حتی نباید سبزیجات نشاسته‌ای مانند ذرت، نخودفرنگی یا سیب‌زمینی استفاده کنید. باید برنج و نان را برای سه روز کنار بگذارید و حتی لبنیات و غلات را نیز در این دوره کوتاه کنار بگذارید. شما در سه روز ابتدایی این رژیم، تنها مجاز به مصرف پروتئین‌های حیوانی، سبزیجات پروتئینی و چربی‌های سالم هستید.

به‌عنوان مثال، برای صبحانه مجاز به خوردن تخم مرغ هستید. ناهارتان می‌تواند مرغ یا ماهی باشد و در کنار آن، سالاد سبز میل کنید. به هیچ وجه در این سه روز نباید سراغ نوشیدنی شیرین بروید و برای دورچین غذا می‌توانید از بروکلی، کلم و اسفناج بخارپز شده استفاده کنید. نوشیدنی شما در این روزها، تنها باید آب و چای غیرشیرین باشد.

شیرین کننده های مصنوعی را دور بریزید. اگرچه شیرین کننده های مصنوعی کالری ندارند، اما در این رژیم اجازه استفاده کردن از آنها را هم ندارید. یادتان نرود که در زمان پیروی کردن از این رژیم، مهم میزان کالری که دریافت می‌کنید نیست؛ مهم این است که از موادقندی دور بمانید؛ چه طبیعی و چه مصنوعی.

وقتی از این امتحان دشوار سه روزه سربلند بیرون آمدید، می توانید یک سیب جایزه بگیرید. در روز چهارم این رژیم، خوردن سیب برای شما مثل یک آبنبات خواهد بود. بعد از این روزهای سخت، پیاز برایتان شیرین خواهد بود، بادامی که می‌خورید شیرین خواهد بود. بله این سم‌زدایی سه روزه، به شما کمک خواهد کرد که شیرینی حقیقی را در مواد غذایی سالم پیدا کنید و از چشیدن طعمش لذت ببرید. در روز چهارم، می توانید به رژیم غذایی تان یک لیوان شیر کم چرب یا نیم چرب هم اضافه کنید. شما حالا امکان اضافه کردن هویج و نخود به غذایتان را هم دارید.

این محدودیت‌ها را تا یک هفته باید تحمل کنید. در هفته دوم، شما می‌توانید سراغ توت‌ها بروید، یک واحد دیگر لبنیات را اضافه کنید و سبزیجاتی با نشاسته اندک را هم به وعده غذایی تان بیاورید.

در هفته سوم، جو را به غذایتان اضافه کنید و می‌توانید بلغور، جو دو سر و برخی میوه های شیرین و آب دار مانند انگور را هم میل کنید. شما در هفته سوم، می توانید در هر روز یک تکه شکلات تلخ بخورید.

حالا به آخرین هفته سم‌زدایی رسیده‌اید و می‌توانید دو وعده غذایی نشاسته‌ای در روز میل کنید؛ وعده‌هایی که می‌توانند شامل نان و برنج باشند. اما سعی کنید در این روزها هم میزان قابل توجهی فیبر را در رژیم غذایی‌تان جا دهید. هفته چهارم، زمان تثبیت است و باید حاصل سه هفته روزه داری تان را در این هفته ماندگار کنید. در این هفته محدودیتی برای مصرف میوه ندارید.

بعد از این دوره یکماهه، شما تنها اعتیاد به شیرینی جات را ترک نخواهید کرد، بلکه بین ۲ تا ۹ کیلو وزن را هم از دست خواهید داد. این رژیم رضایت شما را از خوردن غذاها بالاتر خواهد برد، پوستتان را صاف‌تر و باطراوت‌تر و خستگی، اضطراب و تحریک پذیری تان را کمتر خواهد کرد. البته یادتان نرود اگر ورزشکار حرفه‌ای یا به دیابت مبتلا هستید یا باید قندخونتان را کنترل کنید، نمی‌توانید از این رژیم کمک بگیرید. روزه قند و شکر، تنها برای افرادی مناسب است که به بیماری زمینه‌ای خاصی دچار نیستند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 21 اسفند 1397 :: نویسنده : فرهاد آتوت
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر